En vanlig tisdag i april

Jag sitter här och är vid mina sinnens full bruk för det mesta. Småbarnsförälder, idealist och redo att ta mig an de stora problemen i världen. Min lillasyster har inspirerat mig till detta. Hon skriver som en gudinna och jag tänker se detta som skrivarövning. Jag gick en skrivarkurs en gång i min ungdom. På min glasveranda ligger en otroligt inspirerande bok i ett köksskåp. I den ( boken inte köksskåpet) finns fantastiskt kreativa skrivövningar. Boken ligger där tillsammans med resten av mitt kreativa liv. Akvarellalster och poesi- och drömböcker. Kanske borde de ha en annan plats än där i ensamheten och kylan? Har idag dansat och sjungit våldsamt till Björk. Frigörande på alla sätt.

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag tror det där med att skriva som en gudinna ligger i vår familjs gener, vad tror du? Du måste fortsätta blogga Jonna, jag kommer läsa med stort intresse! Puss och kärlek från lillasyster.

2009-04-22 @ 00:23:00
URL: http://moamarianatalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0