Navel

Axel tänder lampan strax efter att vi sagt godnatt.
- Vad gör du Axel?
Axel pillar sig koncentrerat mellan tårna och drar sedan upp pyjamaströjan.
- Jag har ett hål på magen. Jag vet vad det heter. Navel.
Han är ganska nöjd och håller sen upp sin högra hand.
- Vad heter handen mamma?
- Den heter bara handen, Axel.
Axel funderar en sekund.
- Men i efternamn!
Och snabbt därefter:
- Man kan säga att den heter navel.
Jaha, okej, säger jag (med ett skönt skratt i magen). Sedan ber jag Axel släcka lampan igen och det är ok. Jag säger godnatt igen till min son som inte gillar pussar, bara klappar och kramar. Ikväll hade han hundratusen av varje.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har jag hittat hit! Kommer fortsätta läsa. Kram!

2009-04-27 @ 22:01:59
Postat av: Kristina

Nu har jag hittat hit! Kommer fortsätta läsa. Kram!

2009-04-27 @ 22:02:49
Postat av: Moa

Åhh vad underbart det är att läsa om mina kära syskonbarn. Jag blir så glad!

2009-04-27 @ 22:16:03
URL: http://moamarianatalia.blogg.se/
Postat av: Mamman

Härliga underbara barn. Tack för det! Längtar efter er, vi ses snart! Kramar & pussar

2009-04-28 @ 00:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0