modershjärta

Modershjärtat skaver. Det är riktigt jobbigt att vara sex år. Så mycket förtvivlan, så mycket frustration, så mycket ilska. Och däremellan bara ljuvliga stunder av närhet och närvaro. Men lite för få för mig för att orka vara den förälder jag vill vara. Och det är det som skaver. Även om jag vet att dessa krockar är nödvändiga för all utveckling så värker det i hjärtat. Oro för att förvärra, inte räcka till. Min sexåring lockar inte fram de vackraste sidorna hos mig just nu och det skaver definitivt. Det är ju jag som alltid ska vara stark, trygg och fylld av tålamod. Kanske inte så realistiskt, jag vet...

Kommentarer
Postat av: Kristina

Men tjena vilka ideal du har! Välkommen till min skavsårs-mammavardag...

2009-08-30 @ 23:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0