ventil till glädje...

Nu skulle man egentligen lägga upp de fina julbilderna och fina bilderna på snölyktan och tomten och så, men istället sitter jag här och våndas över allt godis  som flyter runt i min kropp och i mitt humör. Jag har ingen aning om hur det tagit sig in i mina blodådror och muskler. Blää, tror jag är en äkta sockeroman.

Idag har varit en riktigt skön dag med middagslur, pulkabacke, pussel och snölykta. Fram tills för en liten stund sedan då jag började känna mig väldigt ensam efter de senaste socialt välfyllda dagarna. Och så kommer nog julstressen ikapp mig någon dag i efterhand. Känns mycket motigt att arbeta igen på måndag. Jag skulle så gärna ha en riktig vintersemester i minst en vecka till. Tänk vad vinter ger mersmak..

Nu har jag beklagat mig lite och är redo att ta nya tag. Ska försöka mig på en kantarellsoppa - eller om det möjligtvis blir en stuvning. Fortsatt god annandag!


Kommentarer
Postat av: Moa

Hallå, varför är ni där och jag här? Jag längtar efter er ju!

2009-12-26 @ 23:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0