blott bara vara

Vissa känsloftrrfq2qaewwwwwwwwwwww_ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄlo - Maja hjälper till att skriva lite! Börjar om. Vissa känslor kan jag tänka mig att karva loss och gräva ner i ett djupt hål i jorden alternativt lägga ut på en klipphäll för att stekas sönder i solen. Men kanske de skulle må bäst av någon slags omvårdnad. Ursäkta mitt destruktiva sinnelag och de kanske drastiska orden. Blottläggelse och blötläggelse.

Jag har börjat cykla till och från jobbet! "Börjat att" innebär i det här fallet att det är andra dagen... Det är en fantastiskt bedrift av denna trettisexåring och endast ett år sedan senast. En hel mil åt vardera hållet är det.
Idag försökte jag också att njuta lite på hemvägen. Tog då en paus efter halva sträckan. Smaskade kulglass, en ljuvlig daimglasskula och en smulig strawberry-med-cheesecakekula, satt med tårna i sanden och läste min bok en stund medan solen värmde mig och de svarta miniskalbaggarna landande på min hud. Jag har lovat mig själv att ta fler sådana bara-vara-stunder. (Minus svarta miniskalbaggar som landar på mig. Men i brist på annat kan jag tänka mig med lite olika slags flygande kryp: nyckelpigor, myggor, en och annan knott. Drar gränsen vid flygspindlar dock.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0