Ko på rälsen

Igår körde vi på en ko.
Rättare sagt tåget vi åkte med.

Tåget fick först röd signal, känt som signalfel, då vi skulle avgå.
En liten halvtimmes väntetid - så var vi iväg. Halvvägs var vi ikapp tidtabellen men några minuter senare:
Vilken smäll. En stackars medpassagerare såg livrädd ut och jag förstod inget.

Sedan kom förklaringen. En ko på rälsen. Inget att göra. Den fick avsluta sitt liv med en flygtur.
Sorgligt för kon och bonden.

Men det makabra är oerhört skrattframkallande!
Jag och mina kollegor plockade fram vad vi hade i väskorna och delade på nötter, kex, läkerol salmiak och mina tuggumin (i ärlighetens namn mest en prydnad på bordet) för att inte hamna i en Alive-situation. 

Den ena efter den andra ringde och talade om att vi krockat med kossan. Aldrig har det stått så mycket roligt i en utdelad resegaranti! Aldrig varit så roligt att se hästar springa bredvid rälsen och uppmana dem att akta sig! Aldrig varit så roligt att oroligt fråga två gånger om tåget kommer att stanna i K-by. 

Jag tror att vissa andra resenärer blev rätt nöjda när vi (och kon) slutat att blockera denna enrälsade sträcka.



Kommentarer
Postat av: Sebastian

"Jag och mina kollegor plockade fram vad vi hade i väskorna och delade på nötter, kex, läkerol salmiak och mina tuggumin...för att inte hamna i en Alive-situation"



Haha Vad roligt! Det hade jag velat se.. Men synd om kon givetvis. Mycket synd om kon.

2009-06-16 @ 09:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0