Glasveranda

Nattlig kreativitet återigen i livet. Jag är förundrad över den energi jag känner. Det var så länge sedan!

Jag har under perioder i livet kunnat njuta av en skapar- och ordnarlust som fyller mig med energi och glädje. Den har lyckligtvis drabbat mig igen några dagar här i maj. Jag får utlopp för den på vår vackra glasverandra med en miljon fönster (lätt överdrift). Glasverandan håller på att bli en ren och njutningsfylld plats att vara på.

Starten för projektet kom igår då jag köpt tre vackra och kraftiga pelargonier. Plötsligt kände jag att de måste vara på glasverandan och lusten att ta itu med tre års obefintlig städning var enorm. Fick dessutom Alfred "jag älskar att städa" med mig och så småningom Axel "älskar inte lika mycket att städa" . Vi har gnuggat och bytt vatten och torkat och sagt vad fint det blir. Sen kväll idag tömde jag uterummet på allt onödigt (Pelles flugbindningsprylar...) och ställde ut min älskade gungstol med en härlig fäll i. Jag har provgungat och det är så skönt knarr i det ljust grått lackade brädgolvet.

Jag ser så oerhört fram emot att spendera svala läsande sommarkvällar där. Djupt förälskad i en glasveranda.

Kommentarer
Postat av: En sommarlovslängtande syster

Jag vill också komma och sitta på er glasveranda under svala sommarkvällar. Ska bli hjärtligt härligt att ses, det är inte fasligt långt kvar nu. Puss på dig gulliga du.

2009-05-24 @ 14:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0