kalaslycka

Min lilla kille har blivit bjuden på födelsedagskalas, kompiskalas! Hittills har storebror varit den som gått på kalas och på sista tiden ganska tätt. Och det finns en liten försiktig fråga varje gång - "är bara Alfred bjuden?" Och så har det ju varit hittills eftersom Axels kompisar inte riktigt kommit till kompis-kalas-stadiet. Men nu äntligen. Idag fick både Alfred och Axel varsin liten lapp med inbjudan till kalas. Jag trodde att han direkt förstod att han var bjuden när vi sa att de var bjudna på kalas. Någon timme senare då vi kikar på lapparna igen så frågar han med sin försiktigt hoppfulla röst "är jag också inbjuden?" Vi fick läsa att det stod Axel på lappen återigen och se en stor liten lycka sprida sig i ansiktet... Som farmor sa, hjärteknipande. Det finns inget annat ord.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Åååh, blir jag rörd eller....?

2009-11-12 @ 21:49:25
Postat av: Moa

... ja mamman, det blir du. Och det blir moster Moa också! :)

2009-11-12 @ 23:35:24
Postat av: Kristina

Oj, jag vill grina...

2009-11-15 @ 10:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0