"friday night is gonna be alright"

Äntligen fredag och jag bär på lugn och glädje här ikväll. En fin och annorlunda dag på jobbet - eftersom vi inte direkt jobbade något... Och trots att bowlingen gick sämre än förväntat :)

Alfred har varit världens finaste lilla troll på 6-årskalas idag hos en kompis. Väldigt roligt för mamman att få förvandla och "mejka" lite.



Och så fick Axel en stund med bara mor och far. Han ville helst se på "Torne Träsk" (jag vet att de heter Mora Träsk men visst är det en underbar förväxling av min son som faktiskt besökt Torne Träsk redan i sitt liv..) så jag satt i soffan bredvid och bläddrade i tidningen och njöt av att bara vara en stund, skrattade med honom och sjöng Per 7-steg och andra underbara sånger!

God mat som maken fixat och ett och ett halvt glas rödvin på det och lite Bamsetidning till barnen så är kvällen toppad. Lugn och fin nattning och så sitter jag här strax före 21 en fredagkväll och jag ska snart gå ner och rota lite i skafferi eller frys efter något smaskigt till sista glaset vin för ikväll.

Fortsatt trevlig fredagkväll till er alla!

Kände nyss oron komma krypande efter det jag skrivit (farligt att skriva ibland) "...för nu kan det ju inte bli bättre och då vänder det nog till det sämre..." - men så behöver det ju inte alls vara. Atta vara människa är konstigt och härligt i en salig blandning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0