rallykyrkocrossval

Jag har breddat mitt sinne idag. Har besökt SM i rallycross! Tyckte dessutom att det var kul! Bidragande faktor givetvis det underbara sensommarvädret i september Men även om man bortser från solen var upplevelsen i sig trevlig. Många glada människor, en urfånig men just därför underhållande speaker som talade välbekant bergslagsmål, bilknuffar, dammoln och spänning på tävlingsbanan. Och häftiga motorljud! Jag tror knappt att det är jag som skriver det här. Jag gillar ju inte alls motorsport - egentligen... Men live var det riktigt riktigt skoj får jag erkänna, lite av folkfest. Det här blogginlägget måste betyda att jag är en fantastiskt öppensinnad person, eller hur?!

Imorgon ska jag utöva min demokratiska skyldighet och gå och rösta. I kyrkovalet. Jag har faktiskt läst lite om nomineringsgrupperna - tror jag det heter. Och bestämt mig för det gamla vanliga partiet. Kan i ärlighetens namn inte minnas om jag tidigare röstat i kyrkovalet men denna gången ska det i alla fall ske. Det passar ju ändå rätt bra eftersom jag passerar pastoratsgården när jag ska lämna sonen på kalas hos en kompis... Nej, faktiskt tycker jag att det är viktigt. Är jag medlem och har rösträtt tycker jag att jag är skyldig att använda den. Vem vet vilka som annars använder den istället och till vad?

Så denna helg innefattar - kanske - två för mig helt nya ting. Rallycross och kyrkoval.

Kommentarer
Postat av: Moa

Att köra rallycross med man röstar i kyrkovalet är säkert en hit! Testa! :D

2009-09-20 @ 18:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0