grattis - minns du?

grattis
min älskade
till alla 
trettiosju åren

- de klär dig!

vill också gratta dig till:

tre år 
med drömhuset...

fem år
som äkta make

sex och fyra år
med världens finaste barn!

tretton och ett halvt års
kärlek
med mig

Vad gjorde vi egentligen mellan tretton o ett halvt och sex år? Minns du? Jag har ingen aning. Men det är roligt att försöka: studentfester o shots, du o din gitarr, jag o mina tarotkort, vuxensemester i lånad husbil, makrigialos strand på natten, fjällvandring med härligt tunga säckar, glass i största lass, bugg o (försök till) annan dans, flyttlass gånger tre eller fyra, nykärhet och fantastisk vänskap. Fokus på det goda!

När vi blir gungstolsgungande varelser vill jag att vi ska se tillbaka på våra liv med tacksamhet och glädje över att vi gjort det vi ville med våra liv. Och man kan verkligen fundera på om jag är inne i en medelålderskris... Eller om det är den vanliga filosofiska ådran som slår sig fram.

grattis i alla fall älskade du!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skriver så fint och underhållande! Du har en fin man och vi en fin svärson (heter det så?!)och du är en fin och god dotter och människa. Älskar dig!

Det är nog en medelålderskris när gungstolar kommer "på tapeten", den har din pappa och jag redan planerat, gungstolsåldern alltså! Tack för fotot på våra badande älskade prinsar. Pussar och kramar till er alla! Nu går jag till kören och tar en ton eller två, hej!

2009-09-03 @ 17:51:32
Postat av: Anonym

2009-09-03 @ 17:57:08
Postat av: Mamman

Ett förtydligande: ovanstående inlägg från mamman!

2009-09-03 @ 18:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0