vackra vita hem

Idag övervägde jag att som kontrast till alla vita-vackra-hem-blogg-bilder fotografera och lägga upp bilder från vårt hem. Jag började fota men blev inte riktigt nöjd med ljuset och tänkte sedan att de-med-vackra-hem-bloggarna kanske tar illa upp. Fast jag tror å andra sidan inte att de läser min lilla blogg som ju dessutom innehåller alldeles för få bilder på det stora hela. Ja, nu blev det ju inga bilder alls men de bilder som kunde blivit av skulle inte varit så smickrande för människorna som bor i huset heller. Men en fin kontrast! 
Ibland så tror jag knappt att de-vackra-hus-bloggarna finns i verkligheten. Vem lever i hemmen? Eller är de bara utställningsobjekt? Jag är egentligen ganska avundsjuk på det där fantastiskt vita och snygga som jag faktiskt skulle må bra av att ha som ni nog förstår... Men med barn och arbete och trädgård och för dålig disciplin får jag nöja mig med det som är. Ibland fint och ordnat men för det mesta rörigt och halvstädat och halvrenoverat. Men jag älskar faktiskt vårt hus så en dag när det är välstädat och kanske lite mer renoverat kanske jag går med i vackra-vita-hus-idyll-blogg-gänget. Fast riktigt så vitt blir det aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0