hos oss

Den här förkylningsomgången vill inte ge med sig. Alfred var på skolan idag men nu ikväll steg temperaturen och örat gjorde ont och ögonen blev blanka. Pelle får definitivt vara hemma med honom imorgon. Håller tummarna för att han ska klara sig från öroninflammation. Det verkar helt klart som att vi tar ett "sjukår" i år. Jag har redan vabbat massor... Förra året var vi enormt förskonade från sjukdomar och jag hoppas att det vänder med riktig vår!

Sista halvtimmen har jag suttit och gått igenom evenemangkalendrarna i omgivningen. Jag är sugen på att hitta på något tillsammans med maken, musik, kultur eller bara en bio lockar. Känns viktigt med vardagslyx när det är lite motigt. Vi får se vad det kan bli. Filosoficafé på Stadsbiblioteket gissar jag dock att jag får gå själv på, men vem vet?

Imorgon bär det iväg till storstaden igen, bara över dagen. Det ska förberedas inför den stora överlämningen i nästa vecka. Jag försöker förbereda mig mentalt genom att föreställa mig själv där på scenen; känslan, fokuseringen, läsande och till viss del förklarande. Försöker hitta lugnet och tilliten i mig och hoppas att morgondagen ska styrka mig i detta. Jag är mycket glad att vi är flera som delar på uppdraget! 

Annars pågår här i huset utrensning. Jag har gett mig i kast med klädkammaren och kläderna däri! En påse är ivägskänkt till Frälsningsarmens second hand idag. Det kommer att bli fler, plus en kasta-hög och en utklädnings-hög och en laga-hög och en skänka-till-mindre-kusin-hög och kanske någon mer hög som jag just nu inte kan förutse! Ser mycket fram emot när det är färdigt.

Tåget väntar på mig 5.04 imorgon så nu ska jag också ta tag i nattningen på allvar.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag önskar dig all lycka och framgång i förberedelserna inför den stora överlämningen nästa vecka.

Jag är övertygad om att Du kommer att glänsa.

Puss o kram från pappa

2010-04-07 @ 22:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0