stulen afton

Jag begriper inte vem som tar våra kvällar. En skum tjuv som smyger sig in här på dagtid och krymper tiden. En filur med stora fötter som trixar med våra hjärnor. Varenda kväll konstaterar jag att den passerat, den mysiga aftonen då jag och maken skulle suttit i våra djupa samtal med fotbad och tända ljus och diskuterat politik och framtid och drömmar. (Maken konstaterar nog mer att den passerat, den mysiga aftonen då han skulle bundit flugor till flugfisket, druckit en god whiskey och sett en bra film...) Hur som helst. Någon tar våra kvällar. Jag vill bannemig ha dem tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Du är för härlig och rolig med dina reflektioner, jag sitter här och ler för mig själv när jag läser. Tack för det min flicka, puss på dig!

2010-08-26 @ 00:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0