låta tanken fara

Barnen är sprutade för andra gången så nu får natten utvisa om det blir någon vab-dag imorgon eller inte. Maken som själv börjar blir förkyld har i sådana fall paxat för den dagen... Jag skulle själv annars behöva nån riktigt lugn och avkopplande dag. Det känns otroligt intensivt just nu med arbete, familjeliv, födelsedagar, resor och annat som hör livet till. Två dagar i huvudstaden denna veckan varav en arbets"dag" till 20.00. Jag skulle lätt kunna bli en arbetsnarkoman med "rätt" typ av jobb. Det är dock intressant att se sina egna reaktioner, trots de långa arbetsdagarna och den maffiga restiden så är jag så glad under tiden vi arbetar och efteråt. Till dess att jag fastnar i luren igen... Jag ska egentligen inte säga så för jag vantrivs inte alls med mitt vanliga jobb men i jämförelse är det ena himmelriket för mig medan det andra bara är en vanlighet och ibland - energitjuv. Men det är väl då man ska inse att man kanske inte alls måste slåss mot sig själv utan faktiskt kan vinna med sig själv?

Ser så fram emot Stefan Sundström på fredag, en kväll med mormor som barnvakt, och tid för mig och maken att ha det gott! Vi firar förresten fjorton år tillsammans just idag och nio år som förlovade. Vi firar genom att jag sitter vid datorn och han i TV-soffan. Och jag köpte en väldigt lyckad liten present till honom, täljstenar som isbitar till whiskey om the rocks, bara det att han inte gillar whiskey med is i. Hade jag visst inte koll på men han har å andra sidan inte koll på att jag vill ha mjölk i mitt te som han gulligt nog kom upp med lite tidigare. Men det gäller att se det positivt - vi känner fortfarande inte varandra till hundra procent trots våra många år ihop =)

Godnatt govänner!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Grattis till er! Ses snart..pusskram

2010-02-10 @ 23:54:49
Postat av: Ninne

Men ÅH!!! Vilket mysigt inlägg, jag blir varm inuti. Fy fasiken vad goa ni är, jag skrattar! Jag satt just i min egen blogg och skröt om våra 7 år som gifta i år, men 14! HEJA!!



Kramar

2010-02-11 @ 10:03:12
URL: http://www.ninnefilosofier.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0