dagsform

Då vågar jag skriva nåt mer! Bloggade länge och väl på lördagskvällen men inlägget svaldes av universum eller nåt åt det hållet. Det ville i alla fall inte publiceras... Men jag tänker inte försöka fånga det jag då skrev för jag är en dagsformmänniska.

Formen idag säger att jag cyklat en mil till jobbet. Det var ganska ofrivilligt. Jag var i sista sekunden för att hinna med bussen och precis vid korsningen såg jag bussen passera. Eftersom vi har en stegtävling på jobbet kom tanken om att cykla till arbete rätt snabbt. Sagt och gjort. Jag började pulsa i snön på andra sidan vägen för att komma ner till cykelbanan... Och vips - då passerade bussen! Jaha, tänkte jag, då kör jag ändå! Och det gick rätt fint faktiskt och det var en väldigt stolt Jonna som anlände till arbetet idag.

Annars livet just nu då? Ganska fullpackat men mycket njutbart också. Maken tränar längdskidåkning för första gången i sitt liv och satsar hårt. Jag lagar och äter väldigt fet mat och inbillar mig att det är mycket hälsosamt och torkar upp spray-ned-kissat golv så här på kvällskvisten. Jag tänker också på 60 graderstvätten som ligger i maskinen som tvättats om idag efter att den glömde hänga sig igår. En väska väntar på att packas inför de två dagarna i huvudstaden. Och jag undrar hur i hellskotta vi ska binda ihop den där processen så att den blir läsbar? Men allt går givetvis. men det kräver start i någon ände. Börjar med att höra hur det gått för skidåkaren som just kom hem.

Jag rensar faktiskt också allteftersom. Tvättstugan. Julen. Pappershögen i köket. Har för avsikt att fota lite mer framöver så att det syns att jag antagit utmaningen!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0