lite mindre minst

Hjälp vi har förhandlat oss! Under slutet av förra året och i inledningen av detta året trodde vi plötsligt att vi var höginkomsttagare. Någon i den här familjen trodde visst att vi skulle klara oss utan en budget och ha råd och handla en massa kläder på mellandagsrean och köpa sig slalomskidor och tillhörande pjäxor. Jag alltså - och visst, det kan nog gå men nu blir det tight resten av månaden...

Mitt i bloggandet kom min käre make och satte sig bredvid mig. Vi har nu haft ett långt samtal om just ekonomin och framtidsplaner. Det känns väldigt bra och ny motivation har infunnit sig. Vi är vanligtvis väldigt ekonomiska och det går absolut ingen nöd på oss nu heller men det är inte kul att ta av det som faktiskt är sparande. Hitta nåt mer att sälja kanske?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja usch, den klassiska Januaribaksmällan...

Fast på ett sätt är det bra, frysarna töms & förråden kanske rensas!



All Glädje!

2010-01-07 @ 16:28:50
URL: http://www.nogg.se/trattis
Postat av: Jonna

Så sant, så sant! Inget ont som inte för nåt gott med sig skulle man nog kunna säga =)

2010-01-08 @ 00:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0