kväll

Jag sparar fadäsen nedan, sex likadana inlägg är i alla fall mindre än femtio! Men det är tydligen stört omöjligt att blogga från mobilen utan att bli förökad=)

Jag har spenderat kvällen vid datorn och bland annat läst om det hemska syndromet (eller vad det kallas) hyperemesis gravidarum som drabbar vissa gravida kvinnor. En form av graviditetsillamående med kräkningar som inte går över som det "vanliga" graviditetsillamåendet. Så sorgliga och jobbiga berättelser av de som drabbats att det riktigt gör ont i hjärtat, men vilken styrka att uthärda som många av dem gjort. En kollega har drabbats och jag håller innerligt tummarna för att hon får hjälp och att det ska bli bättre. Många varma tankar...

Annars står vi här med julen fortfarande inte undanplockad. Avsikten var att det skulle skett idag men istället somnade jag gott bredvid min goa Axel vid nattningen. Vaknade tyvärr på ett lite olustigt humör. Så plocket får vara till morgondagen. Ska vara hemma med Axel, sedan ev. begravning och därefter kvällsarbete. En granne gick bort strax innan jul och jag känner att jag vill och bör gå på begravningen men skulle helst ha med mig maken och det fungerar inte. Så är det.

God natt och tack för det goda i livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0