illgrönt!



Vi ska inte bara välja politiskt parti. Vi ska välja elbolag också! Vi försöker även där hålla oss till den gröna skalan. Just nu har vi vindel hos Vattenfall. Egentligen lockar mig Godel enormt mycket nu när vi ska välja om. Ett icke-vinstdrivande elbolag låter nästan för bra för att vara sant! Jag önskar att vi verkligen enbart kunde gå efter ideal och vilja men det finns det där lilla kruxet ekonomi i form av reda pengar att också ta hänsyn till. Sen är min man stor motståndare till vattenkraft som alla som känner honom förstår. Han har ett brinnande engagemang för våra fiskar och vattenmiljöer och jag blir smittad även om jag egentligen är oinsatt. Hos Godel kan man inte välja bort vattenkraft utan det ingå också som en del i bra-miljöval-elen tillsammans med annan förnybar energi - sol, vind och biobränse. Och i övrigt verkar det vara ett fantastiskt bolag på alla sätt och vis! Men så är det ekonomin. El till självkostnadpris är ju suveränt i sig men att hela tiden ha ett rörligt pris känns lite vanskligt om vi får en vinter som den senaste... Tål att tänkas på men grönt blir det, illgrönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0