klassinsikt

I år är det dags för den första klassfotbollen. Det innebär att det är det första året som jag har en son som går i en klass. Och att det kommer att bli många år som förälder till ett skolbarn i just en klass! Det är rätt obegripligt hur snabbt tiden egentligen går sedan man blev förälder. Min son går ut förskoleklass nu och ska till hösten börja ettan. En riktig skolpojke. Mycket underligt och fantastiskt häftigt. Det betyder också att min lilla knort endast har ett år till som dagisbarn. Sedan ska han också kliva innanför dörrarna till skolans värld. Makalöst. Det dök upp en pytteliten tanke igår. Tanken var "absolut sista chansen till ett syskon". Bara så där! "Ett sommarbarn till när de båda är skolbarn". Nu ska vi inte ha några fler barn i den här familjen. Inte ens kattungar! Men en tanke flög förbi som sagt och var den kom ifrån har jag ingen aning om. Kanske bara en insikt om att man blir äldre. Ja, det var faktiskt precis vad det var. Det inser jag nu.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Åh en sån fin tanke, den kanske kommer tillbaka och stannar!! Två skolbarn snart, ja tiden går fort ibland. Puss och kram min älskade dotter!

2010-05-20 @ 08:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0