turligt som tusan

Administration är inte riktigt min grej. Jag vill Skapa - med stort S! Jag tänker som så, att vilken förbannad tur jag haft som kom med i processteamet just vid den tidpunkt som jag gjorde. Då alla processer skulle byggas om, då chansen till inflytande var som störst, då jag fick vara med och skriva och just Skapa (- med stort S!). Nu känns det mer som förvaltning och viss vidareutveckling av det som är gjort och det tar jag givetvis också på största allvar. Men. Det finns ett men. Den intensitet och skaparglädje som arbetet hittills inneburit är inte lika närvarande för mig. Jag är definitivt en skapare och skrivare. Utan det är jag inte mig själv till fullo. Tänk vilka underbart fantastiska arbetsuppgifter det ändå finns. Sånadär som inte känns som arbete ens en gång.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0