ledighetsgnäll...

Ibland är jag riktigt, riktigt dålig på att vara ledig. Som idag och igår, två av mina tre semesterdagar den här veckan. Fint väder och alla möjligheter men ändå blir det bara vardagssysslor. Plock, tvätt, matlagning och vardag. Inte alls kul även om det finns goda och sköna stunder. Förmågan till njutning vill inte riktigt infinna sig. Och inte heller de där roliga och frigörande projekten som jag annars kan dra igång. I ärlighetens namn spelar det viss roll för humöret att jag har en huvudvärk som inte vill ge med dig. Jag är riktigt usel på att ha ont och drar mig dessutom i det längsta för minsta lilla värktablett. Så är det. Av de utomhusprojekt vi behöver ta itu med är flera alldeles för stora för mig. Såga ner träd - inte att tänka på! Kapa gran- och syrénhäck - inte när de är tre meter höga... Gräva bort rabatter längs kortsidorna av huset - inte för hand. Hmm... lite gnällig kanske? Jag lovar att ta nya tag imorgon och verkligen se på vad jag KAN göra av utomhusarbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0