halvvägs

Nu var det ett litet tag sedan jag slog ner min rumpa här intill bloggen. Jag är född periodare i det mesta. Men inte när det gäller alkohol som ordet kanske för tanken till. Där håller jag en konstant låg nivå. Och för närvarande är intaget noll med hänsyn till det lilla livet som växer i mig. Även om jag i ärlighetens namn blir väldigt sugen på ett litet litet glas vin emellanåt.

Nu är jag nästan halvvägs in i graviditeten! Tjugo veckor på väg! En liten bebis talar om att den faktiskt bor där inne genom sina mjuka duttar i det inre rummet. Jag undrar vem du är och ser väldigt mycket fram emot att lära känna dig. Jag är innerligt glad över att få uppleva en graviditet till, en förlossning till och ett barn till! Och håller alla tummar för att allt ska gå bra på vägen fram till en ny familjemedlem.

Jag har börjat fundera mer över vardagen här på landet med en liten goding och två lite större godingar och givetvis en jämnstor goding... Hur kommer det att kännas? Kommer den sociala arbetsmänniskan att kunna koppla av från vuxensamvaro och ambitioner en tid? Jag tror att det går på nåt sätt men är också lite orolig över att jag ska sakna vuxenkontakter alldeles för mycket. Det blir till att söka nya sammanhang så klart men vardagen kommer förmodligen vara fullspäckad med matning, blöjbyten, tvättning, matlagning, skjutsning, barnens aktiviteter, läxläsning och så vidare. Jag brukar vara bra på att hitta utmaningen och glädjen i det som är så jag hoppas att vardagen kantas av sådant.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Det fixar du plättlätt, Jonna!

Kan jag så kan du. Fast om ni inte har delat upp vardagssysslorna sinsemellan så är det hög tid att göra det nu. Samt att boka in egentid varje vecka.

Annars är det lätt att glömma bort vad man gillade att göra innan de små liven åt upp all ens fritid ;-)



Hälsa lille/a bebben i magen...



Kram!

2010-10-01 @ 09:18:45
Postat av: Moa

Varje bebis är ett mästerverk, på sitt sätt. Embryologikursen har givit nya insikter. Det är så sjukt fascinerande att en cellklump kan bli en person med allt som hör till. När den lilla människan infunnit sig i en mer tillgänglig form för sin moster Moa så ska hon minsann komma och hälsa på och bringa många pussar på er alla!



Kramar och pussar till dig kära syster.

2010-10-02 @ 15:25:54
Postat av: Jonna

Tack för goda råd Heidi, bebben hälsar tillbaka =)



Puss och kram till dig min älskade syster. Vi ser alla fram emot att ha den lilla knorten här i mer tillgänglig form =) Vad rolig du är - och alltid välkommen!

2010-10-03 @ 20:19:41
Postat av: Mamman

Jag har ett kort här hemma med texten "Att vänta en glädje är också en glädje". Den är fin och så sann. Puss och kram älskade dotter!

2010-10-04 @ 08:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0