bättre en blandare i handen?

Vad kallas den som man stänger av vattenkranen med? Är det blandare? Hur som helst, idag fick jag i sådana fall en blandare i handen. Och på ett högst ofrivilligt och olämpligt sätt. Jag fyllde upp vår fina orangea tillbringare med vatten när Axel och jag skulle luncha våra uppvärmda köttbullar med pasta. Sen är det ju vanligt att stänga av det rinnande vattnet. Lämligtvis med blandaren, om den nu heter så. Den heter nog inte så, kanske avstängare?  Det går fint lite drygt halvvägs. Sen står jag med en blandare/avstängare i handen! Och en tunt strilande stråle vatten som rinner. Det är så att utan en blandare eller avstängare eller vad det nu heter som sitter fast i vattenkranen så är det mycket svårt att stänga av vattnet. Jag vet det nu. Men det går. Med rätt verktyg. Och då är det ju lika svårt att sätta på vattnet. Rent otroligt hur många gånger man vill göra det under en eftermiddag och kväll.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Åh nej! Jag kan livligt föreställa mig dig med den där "blandaren" eller vad det nu är, i handen.

Vilken intressant vecka du har haft Jonna! Men kvinnor kan ;-) Kram!

2011-04-15 @ 07:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0