tjocka svarta streck

Om man bara kunde orka allt.
Hinna allt som hjärnan impulserar.
Tänk att ha en helt tom lista.
'
Jag menar givetvis en överstruken lista.
Alla punkter bara tjocka svarta streck.
En dröm.
Om än bisarr.
'
Min lista fyller just nu ett A4.
Jag har dragit två eller tre tjocka svarta streck.
Ett är till och med fusk.
Bara en tredjedel av gräsmattan är klippt.
'
Det är de där oöverstrukna som stjäl min energi.
Och flängandet.
Hattandet.
'
Dock...
Det här börjar ju likna något.
Har ostört skurit grönsaker till tacosen.
Ostört skrivit de här raderna.
'
Heja lillsnuttan som sovit längre än 45 minuter dagtid!
Heja pappan och pojkarna som fiskar upp de där femtio abborrarna.
'
Hejdå.
För nu kom ett gnyende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0