sommarens historiska utflykt

Om jag la mig nu skulle jag somna på mindre än en minut. Jag och alla barnen har spenderat dagen i sol och blåst vid Läckö slott och vid Spiken. En riktigt fin dag. En liten stund inne på utställningarna på Läckö. Missade tyvärr guidningen med 5 minuter och orkade inte vänta en timme till. Men kul ändå den stunden som blev. Lagom lång både för barnen och mig. Alma var så intresserad att hon kräktes på trägolvet och de stora visade väl något lite mer intresse. Axel för det mest glittriga och Alfred gillade ritningarna som var en del av utställningen om Sigvard Bernadottes design. Han hade också en del frågor om slottet och de som bott där som jag försökte besvara på bästa sätt. Inte lätt med mina bristfälliga historiekunskap. Tur det finns informationsskyltar. Och att man är läskunnig.
Nu ska barnen nattas och det märks även på dem att dagen varit lång. Inte så konfliktfritt som man skulle önska sig... Dags att träda in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0