stoltaste mamman

Intensiv och meningsfull dag. Inte alltid det känns så fast det väl borde. Men idag var tillvaron hemma med barnen den mest meningsfulla i världen.

Får ställa in mig på en känslomässig pärs imorgon. Största sonen sörjer att han missar "De vilda djurens flykt" imorgon förmiddag eftersom skolan  börjar och så ska han till tandläkaren. Det är röntgenbilderna som är kruxet, i övrigt går det bra. Han fick kväljningar och grät förra året så då gick det inte. Nu var det meningen att vi skulle övat hemma innan men jag började alldeles för sent. Bara några dagar innan och han har fått värsta låsningen. Kan inte provbita i plåten ens hemma, när han ändå själv får bestämma när den ska ut igen. Så det kan vi nog ge upp redan innan vi börjat tyvärr. Skulle behövas gissar jag eftersom hans tänder kommer lite hipp som happ. Vi nämnde någon gång i somras att han nog kommer att få tandställning för att rätta till sina tänder. Världens gulligaste unge säger då med mjuk och lite förvånad röst:
-Men det vill inte jag. Jag tycker om mina tänder!
Underbart att höra. Jag tycker också att han är så fin, så fin men det ska ju vara lite praktiskt också. Och hålla i sig in i tonåren...
Imorgon börjar min lilla stora kille förskoleklass. Han som redan läser som ett rinnande vatten. Förutom de ord som verkar lite för krångliga och som man kan skumma över då förstås! Han som till storleken tas för att vara en fyraåring av många. Men som mentalt emellanåt är en riktigt gammal filosof. Definitivt skolmogen. Det ska bli så spännande att följa honom. Det kommer att vara en mycket stolt mamma som hänger med till klassrummet imorgon.
Godnatt så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0