aj, mitt hjärta!

Jag skulle bara handla lite på Coop men höll på att få en hjärtattack av ilska. Jävla, jävla könsuppdelning överallt! På barnklädesavdelningen, bland leksakerna, skorna, napparna!!! Jag kräks på det. Jag vill ha fler färger att välja på än blått och rosa när jag tittar efter en vinteroverall. Självklart, det finns andra affärer att handla kläder i. Men varför, varför, varför så förbannat stereotypt? Antingen illrosa pyjamaser med gulligheter på eller pyjamasar med blå bilar. Jag är ännu argare nu när jag ska handla till min dotter än när jag köper kläder till killarna. Det är som att mina ögon ännu tydligare ser allt det stereotypa. Missförstå mig inte nu. Jag tycker om rosa och jag gillar blått. Men jag avskyr det stereotypa. Att tillverkaren och försäljaren redan valt vilka färger (vilken färg!) min dotter ska ha på sig och vilka figurer det ska vara på mina pojkars kläderna. Framförallt stör jag mig så in i helvete på att plaggen som tillverkas för flickor så tydligt bara andas gullig, söt, fin. Det är det ni ska vara framförallt små töser, bara så ni vet! Jag är URFÖRBANNAD. Men det är så jobbigt att vara arg så jag spyr snart på det med. Jag älskar annars klänningar och Alma passar jättebra i ceriserosa men mitt hjärta gråter floder över enkelspårigheten. Vad ska man göra?

Kommentarer
Postat av: Ninne

Från en flickmamma till en annan: JAG VET! Man blir tokig. Sen rycker man upp sig och går förbi alla hyllkilometer med det söta och köper unisex (dvs pojkkläder) för att jämna ut.

2011-12-14 @ 06:17:10
URL: http://www.ninnefilosofier.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0