fläng och flås

Det här är första stunden av lugn och ro idag. Började förmiddagen med en lätt chockande händelse. Efter att jag blåst håret torrt tog jag tag i mina glasögon för att sätta dem på sin vanliga plats. På näsan alltså. Tjohopp så stod jag med en karm i handen! Jag trodde först att den lossat i själva böjen om ni förstår vad jag menar. Så var det inte. Plasten hade gått rakt av ännu lite närmare fronten och jag hävde ur mig en rad chockade och mindre vackra ord. Planen var att åka till Lidköping för att handla och besöka bibblan. Nu blev det istället först en tur till min optiker i Götene, efter att jag lämnat av Alfred hos en kompis, storhandling och några små alla-hjärtans-dag-presenter till mina tre pojkar. Sedan hem för lite mat och hämtning av barnen och så vidare till sportaffär med skridskor för slipning samt besök på bibblan en mil åt andra hållet. (Guiness rekordbok finns nu på visit hemma hos oss ännu en gång =).)

Det här blev en riktigt tråkig beskrivning av en just sådan dag. Det blir lätt för mycket av ärenden och bilåkning, även om det till en början känns gott att fylla upp i kylskåp och skafferi. Helt plötsligt är nu klockan kväll och jag vill göra nåt lugnt och mysigt. Allra helst ta ett glas gott vin och smaskiga kex med goda ostar av möglig sort. Förbjudet i mitt tillstånd tyvärr. Och jag har inte ens handlat en chokladbit som substitut. Klantigt. Och maken är sjuk.
Lite lite vila och positiva tankar så ska jag snart hitta en mysig väg mot senare kväll. Kram så här på alla hjärtans dag!

Kommentarer
Postat av: Mamman

En händelserik-fylld dag ser jag. Hoppas du fått lite mys ikväll. Kram till dig också min älskade Jonna :)

2011-02-14 @ 22:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0