katrinplommon och Inolaxol

En baksida med att vara gravid är trög mage. Och det blir inte bättre av järntabletterna som jag mumsar på dagligen. Sedan jag ökade på dosen hjälper det inte ens med katrinplommon, päron, massor av vatten och pensionärsmedicinen Inolaxol. För er som inte vet vad det är så är det ett preparat som man strör på, till exempel, sin morgonfil och som ska hjälpa till att mjuka upp tarminnehållet... Istället för goda flingor eller en smaskig musli. Viktigt att dricka mycket till detta goda. I sanningens namn smakar det inte illa. Och jag inser att den här typen av besvär är mycket små i förhållande till andra graviditetsbesvär som man kan ha. Jag är bara lite lätt trött på det. Kanske ett av tecknen på att vi närmar oss varandra, jag och underverket?

Kommentarer
Postat av: Heidi

Har du testat katrinplommonjuice? Det hade jag med mig till BB för som vi alla vet kan det vara lite läskigt att göra nummer 2 efter en förlossning ;-)

Hoppas "det löser sig"!



Kram

2011-02-16 @ 08:23:43
Postat av: Jonna

Tack för tipset Heidi! Har inte testat men ska be maken svänga in och köpa på vägen hem idag =)

2011-02-16 @ 10:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0