nedsläpp

Det verkar vara fyra stackars själar som med tapperhet kikar in på min sällan uppdaterade blogg. Nu gör jag i alla fall ett litet nedsläpp här. För att använda hockeytermer. Associerar fritt till andra slags nedsläpp. Som att jag snart ska föda vårt tredje barn. Jag är beräknad om bara lite mer än en vecka och jag tror att vår lilla knort förbereder sig som bäst därinne nu. Han eller hon tar det lite lugnare och håller de små fossingarna på samma sida av min mage. Den lilla bångstyrigheten som märkets tydligt för några veckor sedan har lugnat sig. Så har också jag. Jag känner mig hyfsat mentalt förberedd för att möta ännu en förlossning, redo att gå in i det kroppen erbjuder i form av arbete och smärta och underverk. I en otroligt konstig kombination. Men på något sätt är det lika otroligt och obegripligt att bli förälder igen, lika svårt att ta in att det växer en alldeles egen individ inom mig även den här gången. Någon som inte är de två underverk jag redan har. Ett tredje underverk, magi. Och jag bara innerligt hoppas att allt ska gå bra.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Intet är som väntans tider...så spännande att vänta på nästa underverk. Mormor igen...underbart! Puss på dig fina dotter och mamma <3

2011-02-11 @ 14:04:31
Postat av: Heidi

Underbart Jonna! Det är klart att allt kommer att gå bra, du har ju gjort det förut :-D

Jag ser fram emot att läsa om förlossningen och se bebisbilder här på din blogg. Ett stort lycka till inför det som komma skall!! Och kram på alla hjärtans dag <3

2011-02-14 @ 08:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0