skäl att blogga?

Jag har alltid skrivit mycket då behovet av att sortera känslor varit som störst. Det betyder givetvis, när livet inte är som vackrast. När det är enkelt och underbart är det också skoj att skriva men inte akut!
Jag fick en tankeställare igår. Hur intressant är min blogg egentligen för nån annan och vilken bild ger den av mig? Vilka är mina skäl att blogga? Nummer ett är glädjen i att formulera sig och skapa. Nummer två är nödvändigheten då känslorna svajar (skäl att skriva men inte blogga om man ska vara helt ärlig...). Nummer tre är övning, vill förbättra mitt skrivande och andra uttryck. Nummer fyra är - ett forum för att göra nåt av den lite (observera lite!) svartare sidan hos tvillingsjälen. Nummer fem är skriva för släkt och vänner. Nummer sex är att bli läst och få bekräftelse. Kanske finns det skäl nummer sju, åtta och nio med men längre än så här sträcker sig inte ärligheten idag. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Pappan

För herrans namn. Sluta inte. Jag läser alltid din blogg. Den är så himla bra och du skriver som en gud.



Kramar från pappa.

2011-07-09 @ 15:20:20
Postat av: Jonna

Jag har inte tänkt lägga av pappa =) Bara analyserar lite. Som vanligt... Och tack för överdriften =)

2011-07-09 @ 22:18:43
Postat av: anna-lena

Håller med din pappa!

Du inspirerar mig.

Det är så härligt att få följa ert liv.

Alltid så berörd av dina fina bilder och vackra ord.

En Pelle med sin fina 3 barnsfamilj får mej på fall hela tiden!Särskilt i bild med lilla prinsessan!

Puss på er

A

2011-07-12 @ 22:03:03
Postat av: Jonna

Tack Anna-Lena! Du är så oerhört generös! Ska hälsa Pelle hur lätt han får dig på fall =) Stor kram & puss tillbaka!

2011-07-12 @ 22:27:43
Postat av: Malin

Tycker det är härligt att kika in och läsa här och håller med föregående talare;)

Efter dryga fem års bloggande har jag insett att det är en skatt, särskilt för mina barn....

Den är även bra som minneförstärkare när det nu kan behövas.

Hoppas ni får en underbar sommar och har ni vägarna förbi "bästkusten" hoppas jag att vi ses!

Kramisar Malin

2011-07-15 @ 20:58:12
URL: http://molles-krypin.blogspot.com/
Postat av: Heidi

Ja du Jonna! Jag kan bara hålla med dig. Det finns så många skäl att blogga. Jag som har skrivit dagbok i mer än tjugo års tid tycker att det här är en modernare form som dessutom inte tar lika stor plats. Mina skäl är desamma som dina, fast i en annan ordning. Och mycket är lättare att skriva än att säga...Sluta inte att skriva, det är nyttigt för själen att ventilera och reflektera. Och kul för andra att kunna följa dina tankar. Kram tjejen <3

2011-07-18 @ 10:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0