knäpphet och rikedom

Detta verkar nog lite knäppt. Det finns en liten snutt på film från min tredje förlossning. Inte på youtube, nej bara i vår egen uråldriga videokamera med minikasettband. Jag har inte tittat på den ordentligt ännu, bara de sista sekundrarna av skrik innan vår underbara Alma var ett faktum. Jag sade till Pelle innan att jag skulle vilja få en uppfattning med utifrånperspektiv hur mina förlossningar egentligen varit. Och de två tidigare var det liksom för sent att göra något åt nu... Men nu finns det åtminstone lite ljud och lite film som visar hur högt jag egentligen skrek. En uppställd kamera på ett litet bord intill... Och några av de första minuterna i vår lilla dotters liv!

En dag snart ska jag titta och lyssna på den där lilla filmen. Jag kommer förmodligen att storgråta. Något jag inte gjort alls när våra barn just kommit till världen. Jag är den där vansinnigt fokuserade personen som först senare hinner ikapp känslorna. När Alma föddes var jag min egen coach som peppade: Nu jäklar ska det födas! Mest underbar och lugn var Pelle. Det kändes verkligen som att vi var ett team som arbetade ihop. Nu behövde teamet inte jobba under så lång tid och det gör enligt min man arbetet så mycket lättare, åtminstone när man står vid sidan av. Jag är också innerligt glad över min snabba förlossning - och över att jag hade intensivtränat avslappning och andning.

Imorgon har vi en treveckors liten älskling i familjen. Och en fem-och-ett-halvt-års-älskling och en sju-och-ett-halvt-års-älskling! Som jag sa till min man häromdagen. Jag känner mig otroligt rik på fina barn.

Kommentarer
Postat av: anna-lena

Filmen är en mycket värdefull rikedom!Njut av den och din fantastiska prestation!När Philip föddes var jag sååå glad, mest över att jag lyckats fått ut "melonen".Jag ropade "Jiihaaa!"Någon film på strapatsen har vi inte dock.Den tagna pappan hade fullt upp med sig själv.Ett par minuter senare samlade han sig dock och iträdde rollen som filmare.

2011-03-15 @ 08:45:58
Postat av: Mamman

Hej älskade du! Den rikedomskänslan känner jag igen mig i, finns inget jämförbart. Känner mig sprickfärdig av lycka och stolhet när jag tänker på dig och dina syskon, mina/våra underbara barn :) och dessutom alla fina barnbarn...jag har mycket kärlek i mitt liv, tack!

2011-03-15 @ 08:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0