gilla

Den mest underbara dagen på mycket länge. Jag har varit den lugnaste och lyckligaste mamman. Det var Jesper Juul som gav mig ny input igår kväll. "Ditt kompetenta barn" hade vilat orörd i bokhyllan ett tag nu igen. Jag måste då och då fylla på med ny kraft i föräldraskapet i form av idéer och tankar kring just det, alltså föräldraskapet. Det viktigaste ledarskapet? Lätt att vara förälder till vår lilla plutta än så länge men ibland kommer samvaron med de större in i perioder då konflikterna bara avlöser varandra, även dem emellan. Det kan vara svårt att hitta den där kraften som krävs för att bryta mönstret och leda in samvaron i den goda cirkeln igen. För mig hjälper det att ha en stark tanke eller idé att luta mig mot. Då växer jag plötsligt till den finaste och starkaste ledarmamman på mycket länge. Jag är nog sällan en urdålig morsa men jag vill liksom ha den där goda spiralen igång. Så tack för den här dagen och för "jag gillar dig mamma". Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0