höstning pågår

Maken oxalsyrar båten. Nu har den gjort sitt för säsongen och ska få krypa in i sitt bo till nästa års förväntningar om härliga dagar till sjöss. Höstningen är definitivt påbörjad. Utemöblerna har också höstat sig och flyttat in. Här inne har vardagsrummet fått en matta som fötterna kan vila på när det blir dags att elda i spisen. Igår vinterekiperade vi barnen, åtminstone de stora. Axel ekiperas i ärvda kläder men en snygg ny mössa fick han i alla fall. Alfred har fått en ny skiddress, Stadium hade ett bra erbjudande som tur var, samt mössa och fingervantar. Vi avvaktar lite med skoköp och hoppas att joggingskor och de nätta gore-tex-kängorna från i våras ska räcka ett tag. Annars längtar jag ut i svampskogen faktiskt. Vi är inte nåt vidare värst på svampplockning i vår familj men skogen drar faktiskt i mig just nu. I afton väntar förhoppningsvis ett litet kyrkobesök för mig, mässa i taizéanda, i bykyrkan. Jag kan inte påstå att jag är en flitig kyrkobesökare heller men jag njuter av tillfällena då det inträffar. Fridfullhet och höstighet det med. Saknas bara en god äppelkaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0