velig, veligare, beslut!

Jag har velat som värsta vilsna själen. Inte kunnat bestämma mig angående föräldraledigheten. Min avsikt har hela tiden varit att byta med maken vid årsskiftet. Samtidigt har målet också varit att sätta ned fötterna på en ny arbetsplats efter den här föräldraledigheten. Jag vill så in i norden mycket vidare i mitt arbetsliv. Nu tror jag att det är väldigt tveksamt att det blir så till årsskiftet även om jag inte gett upp hoppet helt. Då blev plan B att dela på ledigheten (och arbetet) hälften-hälften, det vill säga att jag skulle börja arbeta på mitt nuvarande jobb i januari. Gjorde upp med dem på arbetet och allt. Men nu har jag ändrat mig. Måste vidare. Och jag tror att jag har störst möjligheter att söka jobb och vara kreativ på den fronten om jag fortsätter min föräldraledighet lite till. Några månader extra bara kära jämställdhet! Svårt att tulla på sina ideal men maken är med på noterna så jag tror att det blir bra. Och jag tror inte att Alma klagar heller. Hon tycker att hennes mamma är bäst än så länge =). Och jag avgudar henne, den lilla skruttan. Liksom jag avgudar de två större underverken i familjen vill jag tillägga!

Kommentarer
Postat av: Tobias

Jag tycker om ditt sätt att resonera och hoppas för din skull innerligt att du börjar arbeta någonstans där du vill arbeta. På Örebro universitet, t ex, söker de utredningssekreterare :)

2011-10-31 @ 23:14:19
Postat av: Jonna

Jag tror jag skulle trivas i den miljön. Lite lång pendling bara =)

2011-11-01 @ 14:14:51
Postat av: Heidi

Än är inte loppet kört. Hur lång uppsägningstid har du? En eller två månader? Jag hoppas verkligen att du får ett nytt jobb snarast så att du kan lämna över hemarbetet till maken.

2011-11-02 @ 10:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0