cool

Jag tänkte skriva om att jag utvecklat en coolhet kring magsjuka och spyor. Men jag kände genast ångesten krypa på mig vid tanken på att själv bli sjuk så kan väl inte skryta alltför mycket. Jag är dock hyfsat cool när barnen kräks, vilket ju tills i år inte varit alltför ofta. I onsdags åkte famljen på andra omgången detta år. Hoppas innerligt att det stannar vid en sjukling den här gången och att vi sedan gjort vårt på den fronten (gärna för alla framtid). Mina händer är fnasigt torra av allt skurmedel och all annan handtvätt. Där vill jag inte vara nåt cool utan försöker skapa totalkontroll och göra en totaldesinficering. Om det finns hopp om livet här imorgon så ska jag ge mig ut, gärna på en is eller i en skidbacke. Jag är så vansinnigt rastlös så jag blir TOKIG.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Känner precis igen det där. Jag kan hantera att barnen kräks men tyvärr finns det ju alltid en risk att eländet fortsätter. Och blir ytterligare en person sjuk tar det fler dagar innan man kan räkna med att det är lugnt igen. Som förälder blir man vansinnigt trött av allt som har med magsjukor att göra, tvätt, städ, matlirkande, hålla barnen ifrån varandra och ringande till diverse ställen. Jag vill inte heller spy själv, men lyckligtvis brukar jag klara mig lindrigt. Jag håller tummarna för att ni också kommer undan den här gången. Kram!

2012-02-06 @ 07:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0