svängar av allehanda slag

Idag råkade en humörsväng riktigt tjånga till någon i familjen. Inte rent fysiskt ska väl tilläggas. Tur att jag bokat en tid för att ta bort dem nu. (Lätt ironisk.) Annars har dagen varit underbar, underbar, underbar! Jag och pojkarna har svängt fram och tillbaka i snöiga utförsbackar. Maken har fått sin träningsdos inför Vasaloppet och lillskruttan har som vanligt hängt med och visat ett enormt tålamod. Vi är inte alls några utförsåkare i familjen men jag tänker att vi kanske kan bli. Det är nåt visst med att susa ner för backarna, utmana ödet genom att ge sig på en röd backe som blivit lite isig, känna döden lura bakom branten. Då lurar jag döden genom att stanna till rättså många gånger och i krypfart storsvänga/glida ner medan barnen, som svischat istället, snällt väntar på sin mamma medan deras pappa filmar isig-röd-backe-experten med sin mobil.

Kommentarer
Postat av: Ninne

Hahaha! Fick mig ett riktigt gott skratt! Du är modig du, jag har inte vågat mig så långt!

2012-02-19 @ 08:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0