var f-n finns det någon energi att hämta?

Har ni hamnat i det läget att ni inte vet vad ni ska göra för att ta hand om er själva på bästa sätt? Där är jag nu. Humöret svajar som värsta berg- och dalbanan och jag längtar efter nya utmaningar samtdigt som energin är väldigt begränsad på grund av trötthet och allmän frustration, liksom tiden är begränsad på grund av allt det vardagliga. Nu sover lillskruttan gott ute på altanen och jag har egentligen en stund bara för mig. Alla "måsten" drar dock så hårt i mig att jag inte kan hålla emot, plocka, tvätta och fixa. Andra "måsten" drar bara ner utan att bli avverkade. Kursen som jag läser hänger i luften, att ta itu med det där dataprogrammet lockar mig inte för fem öre och söka fler jobb verkar för stunden trögare än trögast. Kroppen skriker efter omvårdnad och omtanke och påfyllnad. Men vad? Kanske är jag i det läget att jag bara ska ligga under en filt och tänka och vara och vänta. En kopp te och lite musik? Jag provar det.

Kommentarer
Postat av: Ninne

Den är svår... Jag brukar oftast bryta ihop i en hög och gråta massor, sen blir det bättre när man sovit minst en hel natt.

Men ibland skulle man vilja ha en tydligare kompass helt klart. Lycka till, du är SKITBRA kom ihåg det!

2012-02-06 @ 20:09:58
URL: http://www.ninnefilosofier.wordpress.com
Postat av: Jonna

Tack snälla du!

2012-02-07 @ 15:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0