vansinnesstress och återhämtning i praktiken

Även efter underbart trevliga anställningsintervjuer är det som att alla energi kapsejsat. Särskilt om nattningen skett vid midatt kvällen innan - precis då dottern bestämt sig för att vara vaken i två timmar... En urstressig morgon på det med lämning av skolbarn, dusch och fixning på rekordtid och en mindre vältajmad bajsblöja. På något sätt ändå lämning av dottern på pappans jobb på utsatt tid. Pust! Tillämpade alla kunskaper i djupanding på vägen till intervjun och tack till snälla farbrorn som visade vägen till rätt byggnad! Totalt tömd men väldigt glad vidare till arbetet efter att först f-ö-r-s-ö-k-t köpa lunch på Coop. Kontanterna räckte dock till en banan och en liten center. Hej och hå. De fyra timmarna på arbetet kan nog inte kallas de mest produktiva men jag hann i alla fall byta arbetsplats och lyssna till en kollega som jobbade =) Introduktion är extra bra vissa dagar! Kroppen är ju gjord för att kunna hantera stress, bara den får chans till återhämtning. Så igår var jag extra supersnäll mot mig själv. Rastade en kvart i massagestolen på jobbet, vilade när jag kom hem, slumrade när jag nattade barnen och satt en timme vid köksbordet med en kopp te, P1 och lite läsning som sällskap. GULD! Idag vaknade jag med en positiv känsla och har fortsatt med goa stunder i form av läsning och lite sol på näsan. Synd om lillskruttan idag dock. Inte bara förkyld utan ordentligt med feber på eftermiddagen. Stackars liten. Hoppas att alvedon och nässpray ger henne och oss mer av återhämtning under natten.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Bra gjort, trots stressen! :)

Krya-på-kram till lillskruttan ...

2012-03-23 @ 08:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0