inne i rullorna!

Första riktiga höstdagen 2013. Lite skadad men tänker gärna i terminer trots att det var länge sedan jag själv slutade skolan. Varje nytt år och varje höst är en nystart. Och jag gillar det! Åtminstone två chanser varje år att ta nya tag. Pojkarna växte flera centimeter idag när de var hemma själva nästan hela dagen när fritids var stängt. Stolta och glada och det är härligt att se. Räknar inte antalet timmar vid TV-spelet så noga utan väljer att räkna timmarna som bröderna var sams, hjälpte varandra och fixade att duka fram och duka av, värma mat och meddela sig. Lillskruttan hade en fin dag på förskolan, glad över att träffa kompisarna och Åsa. Men trött förstås. Hon somnade så mysigt intill mig idag att det var svårt att ta sig upp igen. En liten mjuk arm om halsen och en varm panna mot kinden. Tror inte det finns något mysigare...

På det stora hela är jag glad att vardagen drar igång. Det känns livfullt och nytt och energin vill liksom svischa loss!

Dagen innan den stora uppstarten njöt vi av glass på Nordens Ark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0