hemmets älskade höjdare och vabb-vardags-lyx

Förutom de älskade som finns i det! Hemmets höjdare är vår "nygjorda" hall som skapar stor vardagslycka. Ett antal kvadratmeter större än vår tidigare kur, ljus och genomtänkt (perfekt sa jag inte ;)). Jag tycker så mycket om den och gläds lite var dag över att vi får plats! 




Idag har jag spenderat hela dagen inomhus tillsammans med mer eller mindre sjuka familjemedlemmar. Vabb för största skruttens skull. Mysbyxor och mycket soffhäng men även vabblyx i form av fruktsallad med lättvispad grädde. Enkelt och mumsigt. 




Äntligen lite Kalle Blomqvist igen som avslutning på kvällen med gossarna!  Mitt mellanskrutt ville sen ha mamma bredvid sig en stund. Och jag tog mig tid att låta honom somna så. Passade på att insupa både honom och tapeten han har i sitt rum (som fondvägg) Jag tycker fortfarande att den är helt underbar! Hoppas att han inte växer ifrån den riktigt än - tänker inte påtala något alternativ. Kanske kan lillskruttan flytta in sen? Hon älskar att leta bland de fina detaljerna, päronträden hittade vi senast!


I vårt hem kan man välja plats efter känslomässigt behov. Vill man förfäras går det fint i både kök, tvättstuga och badrum. Mer av fridfullhet uppnås i sovrum, vardagsrum och hall. Man kan ju inte få allt på en gång eller på sju-åtta år sisådär. Ändå kan jag lätt säga att jag älskar vårt lilla trånga kalla hus på "slätta"!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag lästa först förföras och blev både förvånad och imponerad......
Men sen insåg jag misstaget och det innebar att det var som vilket vanligt hem som helst. Ulla

Svar: Haha! Nej, förförd är långt bort!
Jonna

2014-01-31 @ 07:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0