Fysisk trötthet

Jag vet vad mental trötthet vill säga. Sällan är jag dock fysiskt trött men idag kände jag på det en stund.
Orsaken till detta tillstånd var ett visst ogräs samt en viss svärmor. Lite konstigt att omnämna i samma mening och de är på inget vis besläktade! Svärmor är om något ett vackert  prydnadsgräs!

Vi har ett trädgårdsland och alldeles intill detta trivs kirschkål. (Ursäkta om jag stavar detta bedövliga väsen fel.) Fram tills nu hade det inte dykt upp i trädgårdslandet... För den som, som jag inte är bekant med trädgård så har detta ogräs välförtjänt dåligt rykte! 

Jag började gräva och kunde snabbt konstatera att landet behövde flyttas, i alla fall delvis. Sagt och gjort. Grästuvor är tunga! Speciellt när man ska slå av tung lerjord mot spaden för att slippa köpa ny jord.

Andra grävjobbet stod svärmor som inspiratör till. Det är en breddad rosenrabatt som nu ska hålla några av de växter som annars skulle förflyttats till himmelriket. Detta krävde också mycket grästuvebankande av mina icke så vältränade armar.

Kan konstatera att trädgårdarbete kan ge skakiga lemmar och stor hunger.

God söndagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0