Pippi, Jesus och vi

De 10 vackraste orden idag:

mandelblom

tyngd

svärta

hallon

mild

sinnlig

exklusiv

vinglig

långstrump

höst

Om man skrikit år sina barn får man väl inga pluspoäng antar jag. Men om man sagt förlåt och reparerat med Pippi, gos och tålamod kanske man ändå kan få komma till himlen? När det blir så dags. Introducerade Jesus på korset för barnen idag. Husaby kyrka, en kortis för att få lite luft och en glass. Även en sjukling behöver se annat än väggar, i alla fall andra väggar. Åter till Jesus. Han dog på korset förklarade jag och så sa jag att det finns många som tror att han blev levande igen. Och då är man kristen och vi känner minst en som tror så. Sa till Axel att han får bestämma sig när han blir stor för vad han vill tro. Han svarade direkt att han ville tro på det. Så nu är det klart. Bra om en i familjen kan ha en fast övertygelse.


Kommentarer
Postat av: anna-lena

Hej min vän,



Jag har alltid trott på Dig & kommer alltid att göra! Glöm inte det,



Kram,

A

2009-07-29 @ 13:57:23
URL: http://www.nogg.se/vingeltorpet78
Postat av: lena hansen

Känns skönt att det är fler än jag som tror på mirakler!

2009-08-11 @ 14:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0