Nattningsprocedur ur led?

Här sitter jag inomhus.
I ett rum sover en gosse.
I ett annat rum sover en annan gosse inte.

Tanke om att han nog behöver en lite pratstund på kvällen eftersom alla tankar dyker upp då.
Visst.
Jättemysigt!
Ända tills jag tänkte att pratstunden var över.

Hålla fast sin mamma.
Besvikelse och ilska och dunka foten i väggen.
Ok, ok.

Jag går in igen lite.
Är du arg och besviken på mig?
Nick.
Vad vill du?
Stryka ryggen.
Ok - och lite kill.
Svårt att sova när man är arg som ett bi?
Skratt.
Godnatt från två munnar.
Yes!

För varmt.
Sparkat ur täcket.
Smygande fotsteg.
Kiss på handen.
Tvätt.

Tålamod SLUT.
GODNATT.

Sovande gosse i annat rum också.
Till slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0