Vilse?

Vi börjar rulla bilen efter ett litet stopp på Kinnekulle.
Min lilla son undrar varför vi "åker åt det här hållet".
Jag svarar att vi åker häråt för att det var från det hållet vi kom och det är så man åker hem.
"NÄHÄ" säger han tvärsäkert. Och sedan mycket skeptiskt:
"Hur Vet Du Det?"

(Jag är ensam vuxen i bilen och körde bilen dit)

Min lilla gosse filosoferar vidare: "Tänk om jag körde bilen - och inte visste vägen!"
Vi skrattar gott - ialla fall jag. Jag är rätt säker på att det kommer att hända...

Denna son är lite lite lik mig ska jag tillägga. 
Jag ser inte alltid det som andra tycker är uppenbart i omgivningen.
Stora betongblock, brinnande uthus och sånt.

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0