guld i mun!

Huset är tyst. Bara datorn som flämtar och tangenterna som knastrar. Jag hör fåglarnas kvitter lite svagt. Jag kan nu instämma i talesättet - morgonstund har guld i mun! Det är en ljuvlig stund innan någon annan i familjen vaknat, bara jag och mina tankar. Och min kropp som njuter av ledig dag utan planer. Fri att forma! Jag försöker utgå bara från vad jag känner för och har lust till. Sedan får väl kompromissaren i en också vakna samtidigt som resten av familjen gör det men just nu är friheten min. Så godmorgon på er allihop (typ 2 läsare!)! För upplysnings skull kan jag informera om att sömnen på soffan varit god i natt trots att TV:n och taklampan var på. Men nu ska jag nog ta av mig - de i och för sig bekväma - manchesterbyxorna och krypa ner under ett varmt täcke en liten stund. Bara tänka - och tanka! - klart först. För detta fyller mig med energi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0