sockerkras

Godisgenen är ondskefull. Jag lovar mig själv att avstå. Jag lovar mig själv att bara ta några chokladbitar. Jag vräker i mig alla chokladbitar. Jag skyndar mig att kasta i mig alla olika sorters godisbitar i påsen. Jaha och så var det löftet brutit idag igen. Lika bra att inte lova sig själv något sånt såklart men det är ju bra för mig, min hud, min hälsa och framför allt mitt humör om jag kan avstå. För att inte tala om samvetet. Men det är ju en annan fråga i och för sig. Nog om detta men sockergenen borde skjutas.

Det finns en fortsättning på följetången "prylar som går sönder i vårt hem". Häromdagen pajade pumpen i källaren. Den som pumpar ut vatten i dräneringen när det kommer in  grundvatten. Vilket det regelbundet gör hos oss. Så nu tror jag helt enkelt att universum passar på att ha sönder allt som ändå snart ska gå sönder eftersom vi nyss lånat pengar på banken till vår investering i kommunalt vatten och avlopp. Stor, stor risk att den här lätt uråldriga datorn ger upp om den får höra att det just nu finns lite slantar i hushållet... Den knastrar arbetsljud konstant på ett sätt som jag inte ens kan beskriva och däremellan kyler den ner sig. Borde verkligen ta lite större ansvar för alla foton som bara finns på just den här hårda disken.

Gonatt mittinatten på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0