träsk och bågar

Jag skulle helst av allt bara falla ner i ett godisträsk och leva totalt kravlöst ett litet tag... Det brukar vara ett typiskt tecken på behov av vila, sunt leverne och själavård som yttrar sig på det lite missriktade sättet. Frågan är hur jag ska förhålla mig - ta fram godispåsarna som kommit in i huset i form av tackgåvor och presenter eller sätta på tekannan, be maken om lite massage och krypa tidigt i säng? Vad fan, ursäkta svordomen, jag kan väl kombinera? Jag försöker verkligen att hålla igen på godsakerna i veckorna och med mycket fett istället går det rätt bra. Men idag har jag slarvat lite med den riktiga maten till kvällen och det straffar sig. I form av detta gruvliga godissug. Suck och nog om det.

Idag har jag tagit första steget mot nya glasögon! Varit på synundersökning och lånat med mig fem par nya och fräscha bågar hem. Det kommer att bli så underbart att lägga mina nuvarande krackelerade och repiga glasögon åt sidan. Jag skäms över dem, så förfärliga är de. En idé. Med lite fotohjälp kanske jag kan lägga upp bilder och få lite smakråd? Får vänta minst till imorgon dock. 

Ser innerligt fram emot en klippning nästa vecka. Håret är någon slags oredig och oformlig kalufs som lever sitt eget liv. Tuktas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0