partypolitik

Jag tänker på politik och engagemang. Jag pratar mycket också. Jag försöker puscha min man att engagera sig mer. För att han har ett naturligt engagemang och en politisk begåvning som han inte är medveten om. Det har jag med och och jag är medveten om den - och kanske överdriver jag den en gnutta. Men jag har engagemanget i mig. Men politisk begåvning är inte bara vanlig partipolitik. Det är att vara aktiv i demokratiska processer varhelst de finns, på arbetet, i föreningsliv, i debatter och här till exempel. Jag har definitivt en outnyttjad potential. Fackligt fungerade det fint för mig: tydlig, saklig, obönhörlig i de viktiga frågorna och ändå kompromissvillig. Vilken egotripp? Kanske. Jag vill tillhöra ett parti som har långsiktighet som drivkraft. Både vad gäller miljö, människor, arbetsliv och ekonomi. Någon som kan gissa vartåt det lutar? Att arbeta med något som inkluderar att vårda och utveckla sina ideal känns livsnödvändigt. Kan ske på olika sätt men kanske finns politik i en framtid som måste vara ljus.

Nu väntar mig herrarna i Boston Tea Party. Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Moa

Du är så jävla (ursäkta det missförstådda vokabuläret, jag syftar på det som ett förstärkningsord)bra, är riktigt stolt över dig!

Hoppas vi ses snart. Pussar och kramar!

Postat av: Mamman

Heja Jonna, jag kan gissa åt vilket håll det lutar. Jag lutar också åt det hållet! Du skulle bli en bra politiker, det blir kanske ditt nästa uppdrag -kommunpolitiker!? Puss och kram på dig min älskade dotter.

2010-03-23 @ 17:57:05
Postat av: Pappa

Jag håller på dig, Du har allt som behövs och lite till. Kör hårt

Puss o kram från pappa

2010-03-24 @ 09:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0